Tuesday, September 5, 2023

ENT

Pia, anak sulung aku masuk ward. 4 hari sebab demam dan selesema 2 bulan... waktu yang dia masuk ward tu sepatutnya aku balik kampung kat Muar, Johor. Tapi tu lah, tak kesampaian nak balik. Risau mak aku kat kampung tu ada teman ke tidak... at least kalau aku dengan anak anak ada meriah rumah tu, mak pun ada tempat nak bersembang. 
Mungkin suratan atau kebetulan. Aku jem tak dapat balik kampung, terpaksa reset balik otak aku dengan kerja suri rumah aku ni. Which is aku takda mood dah nak buat. Aku penat... serius penat. Lepas balik unexpected aku sakit pulak, alahai... lagi la aku takda mood dengan kerja rumah ni. Aku penat dengan rutin yang takda sistem ni. Duit pon kopak dah, nak shopping barang keperluan aku pun terpaksa kira kira balik. Yelah aku kan suri rumah, berapa banyak sangat la elaun part time aku. Tanak buat kerja rumah pun kena paksa diri buat juga, rimas tengok sepah sepah ni. Masak pun kena buat juga, tak masak lapar pula kan. 

Aku bukan ungkit ke apa, serius tak... cuma harap lepas ni kesihatan Pia makin baik, makin sembuh, aku dah letih nak pantau hidung dia, hari hari aku cuci, aku flush, pantau warna hingus dia. Kesian dia nak buat aktiviti sekolah kalau ada hingus, nanti kawan pun geli. Banyak kos dah habis untuk perubatan pia, rawatan alternative, garam flush tu, jumpa pakar ENT, depo yang hangus untuk warded lagi. Banyak keinginan parent yang terpaksa hold dulu sebab kos kos lepas perubatan. Bukan la keinginan for fun. Tapi untuk kemudahan keluarga kecil aku ni... 

penat dah.


bersambung...

xoxo

nurul.

No comments:

Post a Comment